Wednesday, June 2, 2010

Percutian 2 hari 1 malam

.
Hi kawan2 :) Wah wah wah buat je entry gedegang emo berbaur gembira terus cik adik Adia menghilang ye? Motif membahasakan diri sendri sebagai cik adik? It's been a while since my last update, so do you miss me? Kalau rindu tu maknanya kita sekapal la, sama2 suka merapu, happening, interesting dan gila2. Wah puji diri sendri nampak.*pang diri sendri*

Actually saya telah mencuti kan diri sendri bersama boyfriend tercinta (dear husband la tu bila lagi nak feeling muda remaja) di sebuah tempat peranginan di Pahang, Colmar Tropicale. Berangin la sangat. Panas je aku rasa, maklumlah pembawa budak kan. Aku beriya la bawak baju wool ada hood bagai kan, gagah gak la pakai kan. The wheather somewhat like having light air-conditioning outdoors seperti 24 celcius. Tak sejuk la tu kan?


We stayed in the one bedroom suite walaupun duk berdua, leh main kejar2 kan bilik besar ni. Eh gurau je. The room of course was quite spacious and comfortable, with a king-sized bed would have been better suited to the room.


Memandangkan masa kami nak park di basement tu di depan tu adalah lori yang supply ayam, berjenama syarikat Hen Hen, kami adalah agak was2 untuk makan ayam atau daging di hotel itu. Tetiba kena jadi vegetarian di negara sendiri kan? So soloution nya kitorang had a late lunch di Bentong! Sejam gak la dari Colmar tu kan. Makan nasi ayam yg best di Bentong. Nasib best, tidak mau aku maki sebab perjalanan pergi balik 2 jam. Cam tak berbaloi je kan

Tapi esok paginya we dined at one of the restaurant. Amik buffet, RM35 sekepala. Mahal gak tu untuk makanan yang tak berpa banyak. No meat, lain my husband makan je la. Aku tengok makcik2 dan pakcik2 relaks je, ye la dorang tak tengok lori ayam tu. * nanges*


Makanan sedap ye, I duk 2 kali ulang makan kewtiau + grilled tomato. Sedap. Yang lain aku tatau sebab aku tak adventurous bab2 makanan ni selepas tengok lori ayam itu. Rasa loya skit di tekak.

Jalan2, tak jalan la sangat kat situ sebab aku takleh jalan banyak. Dalam takleh jalan banyak tu kira BANYAK la aku jalan, siap ke Bentong (for lunch) dan Janda Baik (time otw to Colmar). So kat atas tu hanya berjalan ke Japanese Garden.


Overall its a nice place for relaxing if you need to get out from KL
with a very nice decor. Its pastel colours really made our stay very relaxing and romantic. Aku rasa nak deco rumah sendri concept camni je baru la terasa duk oversea kan.

Sorry la tak banyak pic sebab malas nak resize. Ni pun I hentam je tak rezise. Lantak la janji upload. Ala korang bukan nak tengok muka aku sangat kan, dapat tengok perut jadi la kan hehehe. Ilusi optik je tu, baju tebal pastu feeling2 pegang perut kan. Wah masih mau menafikan.

So till then, if I'm rajin enough, I will update more about the trip. Eh bukan dah abis update ke? Tata titi tutu.

.

No comments: