Friday, June 4, 2010

Lagenda Budak Setan

.
I'm not a fan of malay novel. Seriously bukan berlagak. Actually english novel pun aku jarang baca. Slalu baca komik je time remaja2 dulu. But now once in a while of course I enjoy a good book. Type of book, travellog book, sejarah tamadun Islam or reading short stories, just for relaxation and getting rid of the stresses. Wah stress la sangat.

Pic digoogle sahaja.
Back to novel melayu tadi, salah satu novel yang pernah dibaca dan meninggalkan bekas di hati adalah Lagenda Budak Setan. I don't quite remember when it first released, tapi yang aku tau I started reading it masa form 2-3, masa tu duk asrama. Standard la pinjam orang punya, nak tunggu turn masing2 baca panjang gak la tu.

Time tu baca pun dah feeling sorang and nangis2 dah bila baca novel ni. Sememangnya novel cinta yang sedih. Sesuai dengan taste remaja aku walaupun pada hakikatnya aku cam budak2 je time tu, duk lompat2 cam kana2 ribena. Maklumlah lambat baligh. Eh ada kena mengena ke.

Orang kata majoriti novel ahadiat akashah memang meleleh airmata kalau membaca. Time baca LBS ni dulu aku sanggup bersengkang mata, semakin aku membaca, semakin nak tahu apa klimaks dan kesudahan cerita.


So semalam, tengok la LBS the movie since everybody was talking about it, I just went with the flow. Wah padahal paksa2 hubby teman aku kan.

Rasa nak lempang je FK, suka lomantik2 tau.

Aku dah lama ok tak tgk wayang, tetiba gi layan tengok citer ni kat TGV Wangsa Walk. Pelik2.

I knew about the existence of this new cinema via TGV website tapi agak dissapointed coz TGV didn’t update their website on the online booking system, not only that, they don’t even have the time schedules of the movie screenings. So gigihla kami laki bini gi buat early reservation for this LBS movie. Movie pukul 11.45, kul 9.20 buat booking, by that time tinggal 4-5 seat sahaja.

Ingat takde orang nak tgk kat Wangsa Walk ni. The seats in this new TGV Cinema branch at Wangsa Walk Mall are up to standard and it’s spacious & comfy! Cuma popcornnya I prefer GSC punya. Boleh gitu?


Oh I'm supposed to review about the movie, not the cinema! Sedih cerita ni, the fact that they've gone thru so much in the relationship in order to be together. I cried masa ending part. Korang tengok la. Terasa cam aku plak jadi Ayu time tu hehe.

Tapi macam too much drama pulak dalam masa 1 hour 40 minutes ni. Sesak nafas aku. Farid Kamil as Kashah ok, lakonan dia bagus walaupun aku membanyangkan orang lain pegang watak Kashah ni. Jerawat dia leh nampak sebiji2 ok. Motif aku focus pada jerawat dia? Lisa Surihani so-so sahaja, tapi memang cun and fotogenik gila! Fazura ok tapi tak byk part dia.

The best this about the movie: Que Haidar. Superb ok lakonan dia. Aku nangis gak part Que curi2 datang ke kubur Ayu pastu nangis. Aku geram part Que jadi physcho. sampai rasa nakkeluar je dari panggung. I don't know how he can do it, terer ok lakonan dia. Yang lain boleh la dari takde. Siapa tah yang berlakon jadi Ayu lepas tukar wajah tu sangat kayu. Aku rasa aku berlakon lagi terer hehe.

Sesiap nak download OST LBS ni; Bila Cinta sila download di sini ye, sungguh menyentuh perasaan dengar lagu ni.

Ok la need to do few things today. Selamat hari Jumaat ye!

No comments: