Monday, May 31, 2010

Positive

.
Ni flashback cerita beberapa minggu/bulan lepas ye yang tak dipublish2 sebab faktor2 tertentu. Setelah dapat approval from my other half, barulah dipublish :)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hari tu saya buat UPT di rumah lepas rasa tak sedap badan. Orang lain mungkin lepas 2-3 minggu lewat baru bertindak, but people like me, hampir setiap kali bila cik P lewat 2-3 days, I will do the UPT. Ye maklumlah terlebih mengharap kan.

That day, tested and I got 2 lines. Macam tak percaya and rasa nak nangis pun ada. Keesokkannya terus gi klinik and scan :)


To reconfirm, did blood test sebab baru 5 weeks. Alhamdulillah got a good news today and have jumped over here :D (tapi tak boleh, lompat dalam hati je)

My doctor said that I have a really high solid number so I wouldn't need to do blood test. Whatever la doctor saya tak tau nak cakap apa melainkan syukur sangat. Sudah 3 tahun lebih saya menunggu saat2 ini.

Saya bersyukur sangat2 akhirnya doa saya dimakbulkanNya. I was pregnant in 2006 tapi baby tak dapat diselamatkan, meninggal dalam kandungan semasa kandungan berusia 30 minggu. I know Allah has arranged it so. There's always a reason for everything. I know my baby have long left but her soul is close to me. Tak pernah sedetik pun saya bernafas tanpa teringatkan dia. Saya tau, satu hari nanti saya pasti bertemu dia. Tunggu mummy ye sayang?

*tetiba bergenang air mata*

Masih panjang lagi journey ini tapi saya tetap doakan semuanya berjalan lancar. Kawan2, doakan kandungan ini selamat dan berjalan lancar ye. Me myself, kena berhati2 dan jangan lasak2 cam dulu la kan.

Saya tau ada orang kawin lagi lama dari saya tapi belum ada rezeki. Pokok pangkalnya, berapa lama pun kita menunggu, menunggu tetap menunggu. Cepat atau lambat je. Saya ada baca blog kakak ni, bergenang air mata saya baca dia. Saya pernah melalui semua itu, mungkin tidak selama dia menunggu.

Happy monday to all :)
.

No comments: