Monday, May 17, 2010

Weekend bag

.
Introduction


Weekend ni sungguh bz. Baru jemput my PIL from KLIA, back from Mekkah. Banyak la ole2. Nanti esok2 I buat entry pasal ni k. So since dah balik sini, bila terpadang bag yang di usung dari rumah sendri ke rumah PIL ni teringin pulak nak cerita pasal weekend bag.

Korang ada tak luggage weekend bag yang digunakan untuk mengangkut barang2 keperluan 1-3 malam untuk short trip ke mana2 atau sebagai hand carry? Ok la tak semestinya kesayangan, tapi since tak ada bag lain so bag tu je la yang diguna pakai maka digelar sebagai bag kesayangan kononnya.

Weekend bag #1

Presenting handcarry bag berjasaku

Trust me, it may lookk small but it can fit at least 5 thirts/blouse, a jeans, a short, a thin towel and your toiletries.

Ex-boss


I really love this bag although I don't really like the person who gave me this bag. Amboi straight to the point. She's my boss masa kat old company. Lorat and kalut sikit tapi kerja dia memang bagus la kot. Motif dapat bag ni? I arranged her trip (atas urusan kerja ofkos) to Paris etc tapi semasa urusan nak ke sana banyak la dia complaint2 and push2, standard la kan govt suka bagi kerja last minute. Nak pergi lagi sminggu with top level people so kerja memang banyak skit. I have to deal with wisma putra, embassy, arrange itenary and logistic for their visit kat sana lagi, deal with conference people kat Paris, follow up paper work for approval etc. Sampai kena stay back2 nak uruskan semua.

Tapi lepas dia balik seronok la. Hilang marah bila mendapat hadiah bag itu. Materialistik kah? No no, perception berubah kat dia actually. She's not that cruel. Dia juga punya hati dan perasaan. Dia banyak bagi moral support when I lost my baby.

And I will carry this bag tiap kali berulang alik ke rumah PIL sejak 4 tahun ni.

Weekend bag #2

Wah panjang mukadimah. Sebenarnya nak cerita I baru beli weekend bag yang baru. Jeng jeng jeng.

This is a wide mouth bag ye kawan2. It have a frame wide enough to stay open on its own for easy packing atau dalam bahasa mudahnya sumbat barang2.

I think this so called weekend bags or what ever u named it are the necessary items that you should never missed. Cam bag pink gorjes di atas ni kan, it can fit bigger items like clothes, towels and other necessities and served as the main storage for me to fit segala harta qorun for our weekend trip.

Very roomy bigger space compared to weekend bag #1 that easily fits everything.


Conclusion


So that's about it. Gunalah bag sebegini coz it able to carry everything that you need for a few days of relaxation away from hiruk pikuk kota. Wahhh.

Enjoy your Monday guys :)
.

No comments: