Wednesday, May 5, 2010

Surat cinta


Last week aku telah mendapat surat chenta dari pak polisi di Bukit Aman atas ketangkasan mereka yang telah berjaya memerangkap aku speeding di entah mana2. Masalahnya aku tak ingat siapa yang drive kereta ni, maybe it was me but naluri hati ini merasakan orang lain yang bawak.

Wah mandai je la nak menuduh kan orang lain guna kereta aku; husband or maybe abah yang pakai kereta aku. Motif? Nak pass saman tu kat dorang la.

So aku pun pergi la sini dan check. Bajet 1 saman je la.

And guess what? Found out I have 3 summons, totaling RM600 after discount, sejak tahun 2008 saman ni. Gila berkurun saman ekor ni nak sampai. Kalau sampai awal2 kan bagus? Camne aku nak recall siapa drive time tu. I am the type who don't like stuff like summons membelenggu kepala hotak. Kalau dapat saman terus keesokkannya bayar. Displin gitu. Eh ye ke?

Tapi ni kes tertunggak tahun 2008-2009, malas aku. So aku biar je la surat tu kat tepi katil, tunggu husband balik hari tu and settle kan.

Ni setelah kajian dibuat mengenai speed limit for your kind info. Do take not ye.
For highways : 90kph to 110kph
old roads which linked cities : 70kph to 90kph
rural roads : 70kph
residential roads : 40kph
I find it really hard to mantain legal speed limit on highways considering the state of our transportation nowadays. Ok fine takde la canggih mana pun kereta tapi boleh ke korang nak maintain bawak within the limit dengan jalanraya yang serba elok ni? Thanks to government. Wah sempat lagi.

K la nak gi breakfast and menjalankan tugas bagi menjana ekonomi negara; bayar saman. Online ke gi Bukit Aman terus? Tak suka la pay bills online ni. Kurang percaya. Shopping online je aku percaya. Hehehe.
.

No comments: