Sunday, April 18, 2010

Roti canai kesukaan


Sesiapa yang baca blog ni dari awal or kenal aku, sure tau aku tak minat mamak food. Kalau gi mamak tu hanya demi menjaga hati dan perasaan orang yg diteman itu sambil order teh ais. pastu bertongkat dagu tanda boring hehe. Kalau order roti canai tu confirm tak habis. Paling terer pun order indomee la.

Masa zaman2 kegemilangan, eh silap, zaman kolej memang terpaksa lah I lepak mamak sebab itu je halal. Lain semua kedai cina maa. Nak makan kat mcD leh tapi kalau hari2 kopak la gua. I bab makan ni berkira skit tapi bab lain boros la pulak. Antara kenangan2 di mamak ni:
  • Kena melambai2 beberapa kali just to make sure the mamak notice you esp during peak hours. Atau dia sengaja tak pandang sebab kami student, lepak berjam2 tapi order segelas dua air je.
  • Waiters bukanlah orang Malaysia. They are expatriate (eh layakkah gelaran itu?) from India, and may not understand Malay or English. Tu dulu la, sekarang depa dah gi kursus kot, kita ngumpat dia pun dia leh toleh.
  • time nak bayar, famous soalan "Sekali or asing" question when to pay. Makumlah student.

TU DULU LA.

Semenjak 2-3 menjak ni I suka la plak makan kat mamak place, tapi hanya di Kayu Nasi Kandar. Apa dorang mandrem aku pun tatau la.

Ada yang anti Kayu sebab mahal katanya especially their nasi kandar. Portion sikit and there are extra charges for poppadams. Tapi aku gi bukan makan nasi kandar pun, makan roti kosong sahaja. Rori kosong RM1.00, ais limau RM1.80 camtu. Ok la tu kan.

Semalam and hari ni dapat makan kat Kayu. Happy you. Since my husband is not around, I have to paksa my brother to teman me makan. Kang aku makan sorang2 ada plak ngorat I haha. MOTIF perah santan ni??

I'm craving for roti canai (again) after looking at the photo!
Unlike the others mamak stall, kayu really serves with quality food sesuai dengan tekak aku. Tentang harga, I never consider mamak food as reasonably-priced so tayah la complaint tentang kemahalan harga. Nak murah tebar roti canai sendri la.

Kuah dhal nya sangar sedap dan rotinya best in the world, garing! Hmm malas la promote lebih2, bukan dapat komisyen pun.

Ok ye nak sambung baca buku hehe. Ni pic candid tauu bukan sekadar lakonan. Happy weekend uolss!

No comments: