Thursday, April 8, 2010

Muka masuk paper?


Rentetan entry Neena pasal have you been in any magazine, terpanggil plak nak buat entry pasal tu hehe. Takde siapa suh pun, aku la nak buat hehe.

I was actually on newspaper few years ago. Masa tu belum kawin lagi kot. Bukan front page ye, tapi page kedua tapi besar jugak la pic aku masa tu. Nasib tak pandang camera, tidak cam poyo la plak.

Ia berkenaan kempen Jom MyKad sometimes ago. Tak ingat? Baca sini.

It is the first time for me to have my “face” in a newspaper. Being a person who prefers to stay out of all this (chewah padahal dalam hati ada taman), it took me a long time and much persuasion from my friends to put my picture in the article. Ala pic kereta lagi besar dari aku, over je tau nak demand2 jangan close-up bagai hehe.

Hangin jugak la siap full name aku dipaparkan. Letak 'pegawai' je takleh ke?

Time tu feeling ala2 the luckiest person to be featured in the newspaper, banyak2 orang kat company aku, aku yang dipilih. Padahal, mungkin sebab kebetulan aku duk lalu lalang depan reporter time tu. Banyak je staff lain lalu lalang situ tapi aku gak yang terkena. Actually untuk kempen ni, aku ditugaskan sebagai AJK hadiah. So bz la ke sana kemari, big boss ada kan so kena la tunjuk rajin.

Aku pun tak perasan muka aku nak terpampang besar kat situ. Ingat masuk page belakang2 ke ruangan kecik je. The next day my brother buzzed me and told me that he saw my face in the newspaper (nama paper dirahsiakan atas sebab2 keselamatan aku). Yang tolong inform kat dia was his officemate.

Wah glamer you orang perasan muka I. Balik rumah aku dah nak eksyen2 ngan family muka masuk paper. Rupanya bapak aku dah siap potong and laminate lagi keratan akbar tu. Hehehehe.

So siapa penah masuk magazine or newspaper share la citer korang or buat la entry sendri k. Bye.

No comments: