Friday, April 30, 2010

Esok Labour Day

Most years, Labour Day means a long lazy weekend of shopping (window), movie marathon, and sleeping. But this year, Labour day adalah sama seperti hari2 lain bagi saya.

Sebab apa? Sebab Labour Day tahun ni jatuh pada hari Sabtu. Hehehehe. Nasib la korang tak dapat long weekend.

Meh saya sekali lagi jawab FAQ orang tanya saya. "Tak boring ke menjadi orang tak bekerja?"

Takde boring la sangat la :) Tapi kan, kekadang tu saya rasa nak kerja balik la. Rasa nak pegang duit sendri (ye la skrg pegang duit orang).

Money is never a substitute for time. Of course I'm curently not making money as much as I was a year ago (wah macam la banyak pun gaji). But I don't have to work for many hours and I actually get to do some things that is quite important for me. Apa yang important tu? Adalaaaaa. Gua nak kerja balik nanti gua inform la. Don't worry.

Tapi kan, I miss my lunch buddies. Serious. Part ni sangat2 terasa. I'm the type kalau kerja makan memang banyak time breakfast n lunch, tension kerja la konon. Padahal sebab seronok makan sambil bersembang. Tapi sebab selalu bergerak ke sana ke mari so lemak2 tu terbakar la hehe. Dapat la maintain berat badan.

Ok ok, its labour day tomorrow. Tema hari pekerja pada tahun 2010 adalah “Pekerja Berinovasi Pemacu Transformasi". So everyone celebrate. Happy Labor Day!

No comments: