Monday, July 20, 2009

Kitchen lagi

Ada je tak kena dgn kitchen cabinet kami ni. I know I shoud have considered IKEA kitchen cabinets at first. Dulu berapa kali dah survey sana, siap snap pic contoh kitchen cabinet kat IKEA and siap buat comparison etc. Last2 kitorang tak amik kat sana hehe. Walaupun kononnya taknak amik local punya.

Ni la contoh2 dapur yang diminati dan diimpikan mengikut size lokasi termampu.

Memandangkan kami anak2 yang baik, dengar nasihat orang tu sebab my mum (and MIL) ada cakap:

"Masak sangat ke nak buat dapur canggih2?"

Aduh macam dicucuh sembilu ok (aku pun tatau betul ke ayat ni janji ayat power kan). Menanah telinga aku. Rasa nak menangis pun ada, tapi takpe aku jadikan sebagai cabaran cewah. Nanti la aku pandai masak diap bukak cafe ternganga korang. Ye la awal2 orang tua dah tak beri semangat kan, I sedih ok. Takpe la since rumah pun sekangkang kera malas la buat grand2 sangat kan (ayat penyedap hati).

Ni la dapur I. Korang jangan tertipu dengan pandangan dari jarak jauh ini ok. Takde la cantik mana. Tapi I redha.


Mintak maaf ye, maybe I'm a bit biased with local made components. I've seen (actually I only heard and read heh) many installations and they look horrid and terrible after 5 years. That aside, I'm also wary of local kitchen cabinet installers. You want cheap, there's a possiblility of them skimping on the quality of materials used.

Oh well, it's your choice.

Berbalik pada cerita rumah I tadi, berapa kali dah panggil, dah repair dah and should be ok kot sekarang. Beria2 repair dapur mcm esok aku nak pindah la kan.

Nanti la bebila nanti ada rumah besar skit aku panggil Eric Leong. Hehehehehe.

No comments: