Sunday, July 26, 2009

Cheesy Chikaroni

Ok la sure banyak orang dah buat review pasal ni kan? Tak kira nak tulis gak. Lain orang lain pendapat.

Lepas tengok iklan2 di dada akhbar, televisyen dan di blog2 tertentu mengenai Cheesy Chikaroni, tiba2 saya rasa terpanggil untuk mencuba hidangan terbaru KFC ini. Awat cam pelik je susanan ayat aku ni? Ok takpe abaikan.

I'm not feeling well today, so setelah dipaksa, abang saya hari ni telah tolong belikan set tersebut hehe. I decided to give it a try since I like pasta so much and pasta is much healthier than fried stuff. Hari2 makan goreng2 mau naik badan I. Tapi kalau korang jumpa aku and berasa badan sudah skit naik, itu bukan sebab aku makan byk ye, tu sebab ubat. Wah motif kena bagitau awal2 kan walaupun takde siapa kesah pun hehe.

KFC Cheezy Chickaroni is sold ala carte at RM 5.80 or in set meal with drink at RM 5.90 before tax. It is a combination of macaroni, 4 ketul chicken meatballs and smothered in rich, creamy cheese sauces.

Tempat letaknya adalah dalam plastic container bukan seperti proper container seperti yang dipaparkan di tv and newspaper advertisement. Ianya seperti korang pergi tapau makanan di pasar malam or gerai2 makanan. It really makes a difference to those food that need to be served warm like this cheesy pasta. But then what to expect since they charge only RM 5.90 for a set meal kan. Ko nak standard2 makan kat cafe tul2 la.

Verdict : agak meloyakan tekak lepas 10 minit makan. Mual. Note : I'm a slow eater. Tak reti makan laju2 sebab tu kot muak makan pasta ni.

No comments: