Monday, July 5, 2010

Teka di mana saya?

Ala sure leh teka punya.


Biasa la, I again had a painless bleeding di pagi2 Sabtu baru2 ni. The blood is bright red, meaning the bleeding is fresh. No abdominal pain or cramping or any watery discharged, kalau ada maknanya nak beranak tu. Motip kasi penerangan terperinci ni?? Aku lambat lagi nak due ok so doakan2 la baby ni bertahan lama sikit dalam perut.

Tapi kejap je bleeding tu so dont worry ok, but still, I cemas hoccay. Terus pergi bahagian emergency kat spital maka bermalam la saya selama beberapa hari di wad. Ni bloggging dari wad la ni, gigih ok takut korang tertanya2 mana aku pergi. Cecewahh tertanya2 la sangat.


Doctor kata uri still kat bawah and kebetulan kaki baby kat bawah jugak dan my baby adalah sangat aktif duk menendang2 bahagian uri, so mungkin sebab itu bleeding.

Selagi ada tv and laptop, insyaAllah mampu ku bertahan duk sini. Cuma aku ada menyampah dengan sorang nurse ni sangat lorat. Tapi akak sebelah katil ni tak bagi I menyampah2 dgn orang time pregnant ni, tak baik kata nya. Ok la I lap u nurse!

Kali ni ada pengalaman skit la masa nak admitted to ward. Nak dengar ke? Tamau pun nak cerita gak la.


Ini adalah 1st time dalam hidup naik ambulance dari wad kecemasan ke wad bersalin. Sebab? Attendan yang bertugas gi breakfast, so takde siapa nak tolak wheelchair ke sana. Maka naik la ambulan. Malu ok sebab bukannya sakit teruk or watever ke apa. But still, I was bleeding so nak suh berjalan kaki adalah kejam. Orang duk heran2 kenapa aku leh riang ria lagi masa turun ambulan. Excited semacam je.

Pesakit yang ceria la katakan. Ok la nurse ni nak check perut ni. Toodles :)

No comments: