Monday, July 19, 2010

Tak sempat : Bhgn 1

Memandangkan aku kena tahan wad awal, banyak program dan aktiviti yang terpaksa dibatalkan, ditangguhkan dan diserah tugas kepada orang lain untuk dilaksanakan. Wah cam keje ofis pulak.

Ni antara menda2 yang takleh disub pada orang lain yang mana tak sempat dibuat:

Haircut

3++ tahun lepas during my tempoh berpantang, I refrained from washing my hair for 2 days and I surrendered. Nenek aku la tak bagi, dia kata orang pantang jangan kerap cuci rambut. Kesah apa aku, I then washed my hair every other day, pantang lain aku leh ikut, pantang ni payah skit sebab rambut panjang.

On the days that I did’t wash my hair, I felt terribly hot and uncomfortable. Tu yang hangin satu badan tu.

Oleh itu untuk kali ni, I nak rambut paras bahu, so takde la panas sangat kalau tak cuci kan? I need to get a great, neat and low-maintenance haircut. Ye la sebab dari awal mengandung dah berkira2, nak berpantang dngan rambut pendek. Takde la pendek cam Rihanna tu (motif teringin rambut ala rihanna waktu pantang?).

Threading

Tidak la aku berharap kening ala2 ziana zain ke apa, cuma nak kemaskan kening je ni. Dah huru hara aku tengok skarang ni. Nak cabut sendri tak berani sebab sakit. Threading during any stage of pregnancy tak bahaya kan sebab tak guna bahan kimia. Lain la nak colour rambut or rebonding ke, is a big no-no ye during pregnancy.


Agak2 nya akak ziana ni masa pantang kening dia maintain ke ek?

Facial

Just a simple facials untuk buang blackhead2 kalau ada la. Muka takde problem sangat tapi saya sangat perlukan facial! Terasa teringin dibelai2 gitu, wahhh. But of course takde la aku nak buat professional facials that use electrical micro pejadah tu. Simple2 je janji leh di massage.

Ni sekarang ni nak cuci muka sendiri pun malas. Apesal ek. Sekarang cuci pakai Garnier je sebab nak selamat, mosturiser, toner pejadah semua tak pakai pun. Tapi dalam diam duk berharap gak tu kot2 cun macam Fasha Sandha bila cuci pakai Garnier kan.

.

Dah tu tak sempat buat apa nak buat kan. Janji baby selamat dah. So adalah dalam keadaan comot tapi tetap maintain natural beauty (nak jugak tu) di hospital walaupun husband kata I always look great. Ye la sedappkan hati bini kan kalau tak sentap pulak. Even though I will spend the next 44 days after the birth in my pantang uniform, I still want to look presentable.

Motif?

Entry akan bersambung kalau rajin, stay tune.

No comments: