Saturday, May 30, 2009

Masalahku

Siapa terror tolong kasi petua petui tradisional mahupun moden ye.

Masalah 1 : Hairloss

I recall many memories of my thick, long hair and sometimes used to wish it was a bit thinner so that it would be more manageable. But lately, my mum and my husband started noticing that my hair started thinning. Mama kata bilik aku byk rambut gugur. Eh bilik mama pun ada rambut pe. Sebab rambut aku pajang, or course ianya kelihatan obvious. Mama kata takpe, dia dah tua. Eh eh, gugur tetap gugur ye mama.

I myself had been noticing lots of hair falling out when brushing but at first I didn't think much of it untill my hair had started to get dramaticaly thinner. Ok la exaggerate je tu, biasa la tengah musim anak wayang kan. My hair belum kategori botak lagi sebab rambut aku flexible leh buat parting mana2 sahaja.

Tapi still, tak bengkek ke when it falls while washing my hair too? I feel like dying :((( Ala2 macam orang kena cancer je (tetiba aku teringat cerita Abang92, ala yg Azhar Sulaiaman berlakon rambut di gugur tu). Nauzubillah. Suka tokok tambah cerita tawwwww.

Tapi setakat notice je la, takde plak aku gi check-up bagai jumpa doctor. I had no clue that segala-mala treatment/procedure yang pernah aku lalui can cause hair loss, if that part of the reason la selain dari aku tak control makan minum ni. Bedal apa saje.

Maybe kategori ok lagi kot sebab setiap kali gi saloon, amoi tu kata rambut aku tebal je. Ko tak tgk rambut aku gugur, mesti rasa nak menangis je.

Masalah 2 : Sensitive ankle

What do you do when a pair of flats, pumps or any cover up shoes "memakan" back of your ankle? Hope you get what I mean. Takkan nak suh aku paste pic ankle aku yang mengerikan ni sampai kulit ada skit tercabut. Ye la buruk perangai I know. Masa keluar lunch dengan Ely the other day, and I took out my peeptoe wedges yang bertutup di belakang as I wanted to look different kononya walaupun setakat jumpa my friend sahaja. Dulu gi masa bekerja aku kai je pump shoe, heels bertutup bagai ni. Sekarang ni la asyik pakai heels 2-3 inches or wedges yg tak bertutup belakang sahaja kadangkala sgt nampak mcm comot ok (this only meant for myself).

Next time, practical would have been wiser. Pakai je la apa korang selesa. My ankle hurt so bad by the end of the day, I was tempted to walk home barefoot. Apa nak jadi pun jadi la. Nasib aku masih waras. Apa gila nak jadi Elyana di Pyramid. Masuk cacing baru tau.

Lepas balik baru aku bergoogle bagai cara2 mengelakkan kaki injured masa bershopping. Katanya a plaster always works. It doesn't look attractive, but when it hurts like shit, anything goes.

Apesal aku tak terpk beli plaster aaa?? Pakai bandage masa tu pun aku rela jeee. Tak cantik puhn tak cantik laaaa.

What amazes me are the high heels yang tinggi maut some people wear. Dorang control ayu ke time pakai heels tinggi or memang dah pro??

Therefore I desperately need this shoe (refer pic bawah ler, bukan atas tu). Been hunting it everywhere; OU, The Curve and Pyramid) tapi my size 7 adalah out of stock, apa colour sekali pun. Tolonggggg la kat mana leh dapatkan ia? Kalau leh dapat murah below RM100 pun lagi bagus. Maka tidak lenalah tido aku selagi tak dapat croc cyprus ini.

note : permintaan ini adalah relevan dengan masalahku ini. Or should I categorized it as masalah no. 3: Perlu crocs dengan segera?

Sekian, kerjasama anda amat dihargai.

No comments: