Wednesday, May 20, 2009

Siapa try nak merompak tu memang s**l, dasar slick easy-money people!

Tajuk kena panjang skit. I have shocking experience yesterday, at 3.10 pm. First time in my life.

I experienced an attempted robbery while I was in my car, alone! Masa tu aku baru keluar dari Maybank Damansara Jaya. I don't know why, of all places aku pergi situ. Buang tebiat agaknya, sebab selalunya aku pergi Maybank kat KJ punya. Masa tu aku tengah nak start engine, tetiba ada 2 ekor motorcylist park sebelah kereta (belah co-driver). Aku dah cuak time tu, rasa tak sedap hati sesangat and terus cepat2 nak tukar gear reverse. But to my shock, the second motorcyclist started smashing the co driver seat window with a helmet. The glass shatered sebab takde film.

I screamed my lungs out, 2 ekor mamat indon (mungkin jugak melayu) tu terus cabut lari without taking anything sebab handbag aku letak sebelah seat aku, kat celah2 pintu tu. Memang aku syak itulah yang dia target pun sebab aku time tu baru keluar dari bank. Kononnya bawak duit beribu2 lemon padahal aku gi tukar ATM card aku to Maybank Visa Debit card je. Syukur, but I did not had any injury due to the glass yang terpercik kena aku, tapi trauma tetap trauma beb.

Bila aku jerit, aku perasan ada one chinese couple depan aku ni dalam kereta dorang. Tapi dorang buat derk je. Mungkin kalau aku dalam situasi dorang pun buat camtu kot. Bahaya kan. Lepas jerit2 lagi mintak tolong, walaupun time tu penyamun tu dah blah, pak guard maybank and ada la few orang2 melayu lari ke arah kereta aku. Tanya keadaan. Thanks for the concern. Ni la namanya masyarakat prihatin. Ada la sorang mamat tu suh aku lepak dalam maybank dulu, and time tu la aku call abah suruh amik aku disitu.

Then, I called my 1st brother informing him about this, terus dia balik umah and bawak aku gi balai polis buat report. Lepas buat report belanja aku makan cendol dekat FAM bagi menenangkan fikiran kononnya. Mekasih.

p/s nasib baik bukan keter aku, kete mak. Sorry mama, malang tidak berbau.

The cases of road robberies (or segala macam jenis robbery especially ragut) are getting worse and we need to be watchful wherever we go, in fact at any time of the day. Ingatlah pesananku ini kawan2. Kalau dah kena macam aku ni baru tau macam mana. Selama ni duk baca je kat paper. Kes pecah umah, kes ragut makin banyak, sampai ada membawa ke kematian. Kesian sangat. Aku syukur sangat masa aku jerit tu penyamun tu tak hunus pisau ke pistol ke kat aku. Tak pun dia try nak kidnap aku ke mintak tebusan. Nauzubillah.

Beringat sebelum terkena. Aku adalah trauma nak keluar sorang2 sekarang. Tak keluar pun takpe. Ingat best ke kena keluar time panas2 ni?

No comments: