Saturday, June 6, 2009

Kenduri Kahwin

Kenduri kahwin adalah aktiviti biasa when the school holidays are coming. Sampai sekarang kenapa orang suka buat kenduri kahwin masa during cuti sekolah. Sebab biasanya time cuti sekolah family akan bawak anak beranak bercuti luar negeri mahupun luar negara. Or, maybe the students in the family are on holiday so that easy to ask for help, that's why the do the majlis during school holidays? Or maybe because it's easier also to balik kampung for the kenduri, as kalau tak cuti sekolah, the children need to skip school.

Takpe la yang you tak puas hati pesal? Mementang I dah kawin (gelak sambil menekup mulut)

I kahwin masa musim tak cuti pun. Tengah2 bulan Januari. For me, bagus jugak buat kenduri kahwin masa non-school holiday. At least susah la skit kebarangkalian nak bertembung dengan lain2 kenduri kan.

So it's 06.06.09. Ramai la plak nak kawin hari ni, bertunang pun nak gak tarikh ni. Ni mesti kes tak sempat tunang or kawin 07.07.07 ni. My parents received 5 invitation today, 3 siang, 2 malam. Of course dia tak pergi semua kan. Aku plak ada 2, kat Bangi and Shah Alam. Tapi tak dapat gi Shah Alam tu. Ampunnnn.

Di Bangi, wedding Ezza. She's my dormate and classmate dari F1-F3. Bestfriend I (kategori menengah rendah) ni.

Orang jarang mekap, bila mekap mmg you look different ok, chantekkkk :)

The day before wedding tu, memang aku tak teringat nak beli gift. Biasanya, for wedding gift, I will ask the couple where will they live afterwards. If they are going to stay in their parents house, I will give them something personal. And if they already have a house on their own, most probably I will give them some household appliances or decorative things. Ni apa pun aku tak sempat interview, so aku bagi hadiah yang aku receive masa aku quit dari my previous company. SYHHHHHH. Sesiapa kenal kotak ini, korang jangan cakap ngan cc aku dulu ok. Mati aku kena ketuk heheh. Adalah emergency aku perlu hadiah dengan kadar segera. And ezza adalah my special friend so I need to give her something special.

Jeng jeng jeng
Oh lagi satu, aku janji dengan my other friend gi convoi sama2 ke rumah Ezza. Aku kan buta jalan skit. Bangi beb, gua tak tangan dua2 tangan tanda surrender. Bukan apa, I need to give her this album. Album masa F1-F5 yang aku pinjam 3+ tahun dulu untuk buat slideshow masa kawin. Cian ko babe, sampai la ko plak nak kawin, baru aku pulangkan album itu (she's getting married end of this year ;))

Takyah la cuba mengkaji mana satu aku :P
Dari kanan; bakal pengantin (bulan 12), pengantin baru, pengantin lama

Tak sempat tengok dia bersanding, it's already 2.30 I need to rush back for other keduri kononnya, tapi tak jadi pergi pun

Pengantin laki, sempat tengok masa nak balik je :) Selamat Pengantin Baru. Tahniah2.

So there goes my Saturday :) Sabtu anda bagaimana?

No comments: