Tuesday, June 30, 2009

Ke hospital

Have you been admitted to hospital for whatever reason? Or being warded at hospital? Eh same je kan maksud dia tu, saje nak kasi panjang sikit intro ni ;)

Aku kalau takde sebab2 yg dipaksa juga masuk, takmo la tido kat hospital. I'm needle phoebic. Serious shit. Tapi sebenarnya aku la orang paling banyak kena inject and amik darah kot di kalangan family dan family2 orang lain hehe. Patutnya dah alah bisa tegal biasa (I kena google peribahasa ni sebab dah lupa camne peribahasa ni should be in term of susun aturnya)

Tapi I kena inject bukan yang inject2 kat muka tu ye seperti vitamin C ke, colagen ke apatah lagi botox. Apa di muka I semua natural je tau hehe. Sental je muka dengan scrub sminggu sekali and jangan lupa pakai mask sminggu sekali. Macam la lawa sgt nak kena buat statement ni haha.

Apa tadi nak cerita? Oh been warded. I pernah masuk ward masa bersalin je la. Korang pun tau kan baby I meninggal dalam perut, duk ward masa tu 3 hari gak kot. Jenuh la nenek aku suh balik umah cepat2, supaya dapat memulakan proses berpantang. Sebab kan kat hospital mana pantang bagai ni. Balun je sume. Lepas 14 hari bersalin, masuk lagi sebab kena buat d&c. Eh pasal mende ni aku dah pernah cerita kot. Korang refer la post lama.

Ni nak cerita yang baru2 ni masuk ward. Ala day-care-ward je. Tapi nyesal lak duk sehari je sebab ni la ward terbaik penah diduduki. Makan pun pasta gitu. Syiok wo. Tapi takleh citer banyak2 la. Saje la nak tepek pic ni, nak tengok pic2 lain tengok je fotopages aku (fotopages pun aku lum create account). Takkan tepek kosong je kan takde citer.

Agak2 nya orang percaya ke aku kena tahan hospital ni dengan muka senyum2 ni? dont blame me, i just want to look good walau di mana saya berada ;) Sakit dalam iman.


Hehehehehe.

No comments: