Friday, July 16, 2010

Indahnya di Hospital B

Masak la korang lepas ni cerita di sekitar spital je hehe. Takpe aku suka je. Ni beberapa fakta masa masuk spital baru ni sejak Sunday.

Naik ambulan dari Hospital A ke Hospital B

Hari tu masa 1st admit kat Hospital A naik ambulan gak kan dari Wad kecemasan ke Wad Bersalin. Hari tu riang ria la tapi kali ni naik dalam keadaan risau dan cuak sebab memang sakit.

Gila kau pakcik drebar tu bawak laju. Feeling tengah racing kat Sepang F1 kot. Aku tengah baring atas katil/troli dalam ambulan tu tak berhenti2 beristigfar. Kalau aku nak meninggal pun jangan la dalam ambulan kan.

Di tahan di labour room Hospital B for 24 hours

Ni memang prosedur sini katanya. Sebab bleeding, nak fully monitor sampai keadaan betul2 stabil. SInce aku belum nak deliver, memang bilik aku diasingkan jauh dari bilik2 ibu yang nak bersalin. But still aku leh dengar ok.

Saiko gak la duk situ dengar baby memangis baru kuar dari perut ibu, ada gak la sayup2 kedengaran suara ibu meneran kesakitan melahirkan anak dan suara misi/doctor jerit suh jangan angkat punggung. Saiko2. Nasib sehari je kat situ. Kalau 1 minggu silap2 dengan aku2 yang tolong sambut baby tu keluar.

Bantak busuk purple tetap dibawa walau ke labour room ye.


Di drip 5-6 botol air

Below, my kecil mulus cute hand after they took off the drip. The drip thingy was so uncomfortable.

Aktiviti seperti mandi manda, bersantap, bersemayam memang tak selesa :( But kali ni MO yang masukkan mende alah ni buat tak berapa sakit ok. Maybe sebab MO yang buat kali ni adalah laki kot so aku cuba control cun di situ. Motif control cun sedangkan comot nak mampus dengan uniform hospital cam mak buyong. Eh mmg mak buyong pun.

And I like the plaster, kalis rindu. Eh kalis air. Masa kat previous hospital, mak aii sakitnya. Setiap kali mandi kena tukar plaster. Sampai nurse tu kata awak ni mandi ke berendam dalam bilik air.

Again, motif??

No comments: